loading...
یه پاتوق واسه وب گرد ها
آخرین ارسال های انجمن
admin بازدید : 1383 یکشنبه 04 فروردین 1392 نظرات (0)
عواقب و بیماریهای ناشی از رابطه جنسی مقعدی

ضرورت پرداختن به این مساله از اینجا ناشی می شود که با توجه به افزایش رابطه میان دختر و پسر در جامعه و سعی در ایجاد رابطه دوستی که در نهایت امر این رابطه به سمت روابط جنسی پیش رفته و موجب ایجاد مشکلات و بیماری های جنسی می گردد. البته ذکر این مطلب ضروری است که علی رغم اینکه در ابتدا ایجاد ارتباط از سوی اکثر دختران، فارغ از روابط جنسی می باشد و شاید تنها به دنبال ارضای نیازهای عاطفی باشند ولی در نهایت، آن چیزی که به وقوع می پیوندد بیش از یک رابطه دوستی است! و این به دلیل طبیعت غریزه شهوت می باشد. اساساً آفرینش بگونه ای است که زن به دنبال تسخیر قلب مرد، ولی مرد درصدد تصاحب جسم زن می باشد و حال آنکه تجربه نشان داده فارغ از اینکه اولی اتفاق افتد یا نه، دومی به وقوع می پیوندد!. اصولاًً درجوامعی نظیر ایران در اکثر موارد رابطه جنسی قبل از ازدواج ، به دلیل مسایلی مانند بارداری(بدلیل عدم امکان استفاده از روش های جلوگیری در اکثر موارد) و یا حفظ پرده بکارت ، به سمت رابطه جنسی مقعدی سوق پیدا می کند .

بر اساس برآورد سازمان جهانی بهداشت روزانه شاهد بروز حدود یک میلیون مورد از بیماریهای آمیزشی(STDs) در دنیا هستیم . STD هامیکروبهایی هستند که مي توانند پوست ، مخاط، واژن(مهبل)، مقعد (ركتوم یا راست روده)، کبد، دستگاه گوارش و حتی چشم ، دهان و حلق را گرفتار كنند. گزارشها بیانگر این واقعیتند که STD ها خانمها را بیشتر گرفتار می کنند. طی تحقیقات انجام شده معلوم گشته که خطر ابتلا به برخی از STD ها نظیر ویروس HIV ( ایدز) از طریق تماس جنسی مقعدی بیشتر از رابطه جنسی مهبلی (از طریق فرج) می باشد.

اساسا ساختار مقعد برای انجام رابطه جنسی نمی باشد و بگونه ای شکل یافته که برای خروج مدفوع کارايی داشته باشد نه برای دخول جسم خارجی، در نتیجه رابطه جنسی مقعدی کاملا غیر طبیعی است؛ عضلات اسفنگتر اطراف مقعد که کارکرد آنها بستن مجرا می باشد بگونه ای شکل گرفته اند که در اثر ورود آلت و با فشاری که مرد با آلت خود بر مقعد می آورد بنا به طبیعت خود منقبض می گردند تا از ورود جلوگیری کنند، این عمل کاملا غیر ارادی می باشد و موجب ایجاد زخم های بسیار ریز در دیواره داخلی مقعد(راست روده) می گردد( حتی اگر این کار به آرامی صورت گیرد یا از مواد روان کننده استفاده شود). این زخم ها اگر چه بسیار ریز بوده و شاید هیچگونه دردی نداشته و با چشم قابل مشاهده نباشند ولی شاهراه فوق العاده بزرگی برای ورود باکتریها و ویروسهای خطرناک( اعم از ویروسهای داخل روده و مدفوع و یا ویروسهایی که از طریق آلت مرد وارد می شوند) بهداخل جریان خون می باشند. این میکروبها می توانند بیماری های STD (نظیر بیماری ایدز) و انواع عفونت های دستگاه گوارشی (Gut Infections) را ایجاد کنند. هم چنین در صورت ورود ویروس HPV(ویروس مولد زگیل پوستی و زگیل اندام جنسی) به مقعد، موجب ایجاد سرطان در این ناحیه(سرطان رکتوم) خواهد شد. طبق آمارها ، سالیانه حدود پنج ونیم میلیون عفونت HPV گزارش می شود .

این عمل همچنین می تواند موجب آسیب های فیزیکی همانند باد شکم ، بواسیر ، شقاق مقعدی ، بی اختیاری مدفوعی و نظایر آن گردد. در ضمن این عمل علاوه بر مشکلات یاد شده میتواند موجب پارگی رکتوم گردد که در این صورت نیاز به عمل جراحی می باشد. مطالعات نشان داده است که تکرار این عمل موجب ایجاد بی اختیاری مدفوعی می شود، به این دلیل که این عمل موجب تضعیف ماهیچه های اسفنگتر شده و ماهیچه قدرت اولیه خود برای جمع شدن و جلوگیری از خروج مدفوع را از دست میدهد. مساله مهم دیگر از اینجا ناشی می گردد که کوچکترین دستکاری در مقعد (یا رابطه مقعدی) به دلیل نزدیکی زیاد مقعد به مهبل می تواند موجب ورود ویروس های موجود در روده به مهبل شده و بیماریهای عفونی در این ناحیه، همانند ترشحات بد بو در مهبل ، عفونت مثانه ، زگیل ، تبخال ، اختلال و عفونت کلیه ها و حتی سرطان را ایجاد نماید. نکته فوق العاده مهم که باید به آن اشاره گردد این است که بیماری های عفونی دستگاه گوارش ، بواسیر ، سرطان های دستگاه گوارش ، بی اختیاری دفع و نظایر آنها ، هیچگونه دلیلی بر داشتن رابطه جنسی نمی باشد و مسایلی مانند نوع تغذیه ، ژنتیک وغیره می تواند علت ایجاد آنها باشد ، حتی اگر فرد تجربه رابطه جنسی داشته باشد . پس در صورت وجود هر گونه علامت بیماری باید سریعا و بدون هیچگونه نگرانی به پزشک مراجعه شود چرا که عوارض ناشی از تاخیر در درمان غیر قابل جبران است. 

طی مطالعه ای در آمریکا تحقیقی روی گروهی از زوجین انجام شد و مشخص گردید که درصد بالایی از زنانی که رابطه مقعدی داشته اند، نه تنها هیچ لذتی از این رابطه نمی بردند بلکه این نوع رابطه برایشان رنج آور بوده و در صد دیگر ، با وجود تجربه این نوع رابطه طی ماه های متمادی ، هنوز هم از بعد از انجام آن ، از احساس ناراحتی در مقعد تا چند روز بعد از آن و بویژه هنگام دفع مدفوع ، گله مند بودند. و دلیل انجام این نوع رابطه را خواست شوهرانشان ذکر کرده اند . یکی از دلایل گرایش به این رابطه ، تماشای فیلم های پورنو با موضوع رابطه جنسی مقعدی گزارش شده است که در آنها هنرپیشه زن بصورت کاملا هنرمندانه و تحریک کننده و صرفاً بدلیل منافع مادی تظاهر به لذت فراوان می کند. لازم به ذکر است که طی سالیان اخیر گروههای طرفدار این رابطه سعی در بی خطر نشان دادن آن نموده و با استفاده از وسایل ارتباط جمعی نظیر اینترنت منجر به افزایش این نوع رابطه حتی در میان همسران می گردند . مساله تاسف برانگیز دیگر اینکه در برخی از سایت ها که مدعی بیان راهکارها برای رابطه جنسی سالم و بی خطر می باشند، این نوع رابطه را در صورت تمایل زن خالی از اشکال ذکر کرده اند! حال آنکه با توجه به تحقیقات انجام یافته در این زمینه که نتایج آنها در مجله های معتبر پزشکی ثبت شده و قسمت عمده آن در این نگارش بیان گردید، نا آگاهی یک پزشک نسبت به عوارض این نوع رابطه قابل تصور نیست( البته در صورتی که در اینگونه از سایتها از وجود پزشک سود جسته باشند!) و شاید هم دلیل آن این باشد که رطب خورده منع رطب نمی کند!

از نقطه نظر عاطفی هم که به این قضیه بنگریم ، این نکته قابل تآمل است که چگونه مردی که مدعی دوست داشتن همسرش است حاضر می شود بخاطر ارضاء نیازهای خود ناراحتی همسر خود را تحمل کند! به هر جهت این نوع از رابطه با توجه به مخاطرات مذکور برای زن، در میان تاسف انگیز است. هر چند این عمل میان زن و مرد غریبه که مرد هیچگونه مسولیتی در قبال طرف مقابل احساس نمی کند و تنها به فکر ارضای نیازهای شهوانی خود می باشد دور از انتطار نیست.

رابطه جنسی مقعدی نه، رابطه جنسی مهبلی ...

با توجه به مسایل ذکر شده که سعی شد قسمت اعظم آن بیان گردد ، آیا مقصود این است کسانی به دنبال ارضای نیازهای جنسی ، قبل از ازدواج هستند، با توجه به خطرات جدی این نوع رابطه باید سراغ رابطه جنسی مهبلی بروند و آیا رابطه جنسی مهبلی قبل از ازدواج مخاطراتی نخواهد داشت؟ باید ذکر گردد رابطه جنسی مهبلی قبل از ازدواج حتی اگر مشکلات بیشتری نسبت به رابطه جنسی مقعدی نداشته باشد کمتر از آن هم نیست. چرا که در این نوع رابطه هم مساله بیماری های STD وچود دارد اعم از ایدز ، هپاتیت ، سوزاک ، سیفلیس ، تب خال ناحیه تناسلی(GENITAL HERPES) و همچنین بیماری های عفونی و قارچی مربوط به مهبل مانند ترشحات بد بو در این ناحیه ، عفونت مثانه ، ایجاد زگیل و زخم در اطراف مهبل و انواع دیگرعفونت های مهبلی که موجب خارش ، سوزش و درد می گردند . این عفونتها می توانند از مهبل به همه اعضای تولید مثلی گسترش یابند و در صورت عدم درمان به موقع، عوارض جدی مانند نازایی ، حاملگی خارج از رحم ، خونریزی شدید و پارگی لوله های رحمی که می تواند منجر به مرگ گردد، آینده فرد را تهدید می کند. گزارشات نشان داده در بالغ بر دو سوم زنان باردار مبتلا به سیفلیس ، عفونت از طریق جفت به جنین سرایت می کند. اگر زنان باردار ، مبتلا به بیماریهای آمیزشی باشند، ممکن است پی آمدهایی نظیر سقط جنین ، تولد زودرس ، مرده زایی، عفونت چشمها و ریه ها در جنین و نظایر آن ایجاد گردد. شایان ذکر است بر خی از STD ها نظیر HPV علی رغم استفاده از کاندوم انتقال می یابند . ویروس HPV که مولد زگیل در ناحیه مهبل است موجب ایجاد سرطان دهانه رحم(دومین سرطان شایع در دنیا) می گردد . طبق گزارشات، در کشور آمریکا سالیانه پنج هزار زن بر اثر سرطان دهانه رحم فوت می کنند! همانطور که در مورد بیماریهای دستگاه گوارش ذکر گردید بیماریهای دستگاه تناسلی نیز نظیر انواع عفونتها و غیره دلیلی بر داشتن رابطه جنسی نمی باشد و فرد باید بدون هیچ گونه نگرانی و جلوگیری از پیامدهای خطرناک ناشی از تاخیر در درمان سریعا به پزشک مراجعه نماید.

اما مسایل مذکور تنها یک بعد قضیه می باشند وبعد دیگر مربوط به مسایل روحی و روانی می باشد ، و اصولا علوم بهداشت و پزشکی در جهت تامین هر دو جنبه می باشند. این مساله از آنجا ناشی می گردد که ما در جامعه ای زندگی می کنیم که رابطه جنسی قبل از ازدواج پذیرفته شده نبوده و امری کاملا مذموم تلقی می گردد ، خصوصاً برای زن مشکلات بسیار بیشتری ایجاد می نماید و اساساً این نوع رابطه که همراه با پنهان کاری و ترس و اضطراب از فاش شدن آن می باشد عمدتاً چیزی جز پشیمانی نصیب شخص نخواهد کرد. چرا که می تواند فرصت های بسیاری را برای ازدواج او در آینده نابود سازد و یا حتی مشکلاتی را بعد از ازدواج ایجاد کند که در موارد متعددی منجر به طلاق می گردد. و یا مشکلات روحی ناشی از بارداری ناخواسته از این رابطه که مخاطرات جبران ناپذیری بوجود می آورد، افرادی که بدلیل رابطه جنسی قبل از ازدواج و حتی گاهی علی رغم استفاده از روش های جلوگیری دچار بارداری ناخواسته گشته اند که مشکلات ناشی از آن همیشه با آنان خواهد بود. با اندکی توجه به اطراف خود می بینیم که کم نیست نمونه هایی که مورد سو استفاده قرار گرفته و تصاویر پنهانی ضبط شده در این رابطه در سطح جامعه پخش گشته و مولود این قضیه کناره گیری شخص از جامعه و بیماری های روحی و روانی و حتی در مواردی خود کشی بوده است . یا مواردی از باج گیری(اعم از جنسی یا مالی) از زن در قبال مخفی نگاه داشتن رابطه ای که حتی سالها قبل اتفاق افتاده است. به عنوان یک مرد، بیان این مطلب تاسف انگیز خواهد بود که، بسیار است تعداد مردانی که نه برای خود و نه برای وجود مقدس زن هیچ حد و مرز و ارزشی قایل نیستند. و این وجود پاک زن می باشد که در اینگونه روابط بیشترین آسیب را دیده و پرپر می گردد. وجود نازنین یک بانو بسیار مقدس بوده و او خود نباید اجازه دهد که به عنوان کالایی برای هوسرانی شهوت پرستان تلقی گردد. حال این سوال مطرح است که آیا یک لحظه لذت که درست لحظه ای بعد، اثری از آن لذت نیست ارزش این همه را خواهد داشت؟؟؟

هدف ابتدایی ازنگارش این مقاله تنها بیان مشکلات و بیماری های مربوطه بود اما حقیقتی دیگر را نیز باید بیان نمود چرا که حق را باید گفت و آن خالص و یکرنگ بودن با خداست، خدایی که ما را آفرید و به ما همه خوبی ها و پاکی ها را عطا کرد و ما را با تمام وجود دوست دارد آنقدر که بعد از آفرینش انسان به خود تبریک گفت و این چه عشق عمیقی است...

خدایی که تمام هستی از آن اوست و با یک لحظه اراده او نابود یا ایجاد می گردد. به همان روزی که مرا آفرید قسم می خورم که همواره با او باشم و پاکی را نابود نسازم چرا که هدیه آفریننده من است ودر این راه از او کمک می خواهم چرا که بدون یاری او ناممکن خواهد بود. برای یک لحظه هم که شده چشمان خود را ببندید وبا ذره ذرۀ وجودتان خداوند را بخوانید، بخوانید تا شما را یاری دهد و او را با تمام وجود احساس کنید ، آرامشی وجودتان را فرا می گیرد... او شما را با تمام وجودش اجابت می کند؛ «پس مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم و شکر مرا گویید و کفران مکنید».

«آنان را چه بیم دهی و چه بیم ندهی ، هرگز نخواهند گروید . تنها کسی را می توانی هشدار دهی که از قرآن پیروی کند و در نهان از (خداوند) رحمان بهراسد ، پس او را به آمرزش و پاداشی نیکو مژده ده.»(سوره یس ، 11و10)


« الا ای اهل ایمان به درگاه پروردگار توبه کنید ، توبه ای خالص، امید است که پروردگارتان گناهانتان را مستور و محو سازد و شما را در باغهای بهشتی که زیر درختانشان نحرها جاری است داخل کند ، در آن روز که خدا پیامبر خود و گروندگان به او را خوار نمی گرداند ، این در حالی است که نورشان در پیش رو و سمت راستشان در حرکت است و می گوییند: پروردگارا تو نور ما را به حد کمال رسان و ما را بیامرز که تو بر هر چیز توانایی.» (سوره تحریم ، 8)


«اگر از گناهان بزرگی که از آن نهی می شوید پرهیز کنید ، بدیهای شما را می زداییم و شما را در جایگاهی شایسته وارد می سازیم.»

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام به تمام دوستان امیدوارم که از این انجمن خوشتون بیاد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    چه بخشی رو به سایت اضافه کنم ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 813
  • کل نظرات : 48
  • افراد آنلاین : 90
  • تعداد اعضا : 93
  • آی پی امروز : 205
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 350
  • باردید دیروز : 466
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,579
  • بازدید ماه : 1,579
  • بازدید سال : 33,347
  • بازدید کلی : 1,305,280
  • کدهای اختصاصی